Fii vizibil online!
Fa-ti canal pe youtube!

Canalul de youtube: inceputurile! ;P

YouTube este mai mult decât o simplă platformă video, este o comunitate de fani din lumea întreagă. În fiecare minut, pe YouTube sunt încărcate peste 400 de ore de conținut video, sunt urmărite sute de milioane de videoclipuri, care variază de la subiecte tradiționale, precum tutoriale, știri și sport, până la subiecte foarte specializate sau de nișă. Dar nu totul se rezumă la vizionare. YouTube este o rețea socială, pe care fanii postează comentarii și creatorii interacționează cu comunitățile lor.

Primele 4 sfaturi de care ai nevoie atunci cand iti vrei sa devii vlogger sau youtuber:

1. Creează un canal: când pui bazele unui canal pe YouTube, trebuie să te ocupi mai întâi de sarcinile administrative inițiale precum alegerea unui nume, setarea permisiunilor de confidențialitate etc. Astfel, te poți axa apoi pe transpunerea ideii extraordinare a canalului în realitate. Îți vom arăta pașii pentru lansarea canalului și pregătirea sa pentru încărcări viitoare.

2. Facilitează descoperirea conținutului tău: gândește-te apoi cum vor fi descoperite videoclipurile tale pe YouTube. Creatorii de succes își dezvoltă adesea canalul găsind publicul potrivit și adăugând elemente de personalizare. De exemplu, dacă adaugi miniaturi, metadate și un titlu pe care se poate da clic, poți ajuta userii să îți caute și să îți găsească mai ușor videoclipurile.

3. Fă-i să vizioneze în continuare: după ce publicul îți descoperă videoclipurile și ajunge să le îndrăgească, vei dori să-i încurajezi să revină pentru mai mult conținut. Poți să folosești strategii simple, precum un program consecvent de postare sau crearea de playlisturi.

4. Incurajează loialitatea fanilor: după ce ai parcurs acești trei pași, este important să discuți cu fanii ca și cum ți-ar fi prieteni, atât pe YouTube, cât și pe canalele sociale. Conversația cu publicul poate fi un mod amuzant și eficient de a construi o bază de fani loiali.

Cum iti setezi numele, pictograma (avatarul) si bannerul:

Pentru început, accesează YouTube și conectează-te cu Contul Google. Accesează setările (pictograma "cerc" din meniu din dreapta sus) și vei parcurge pașii pentru crearea sau redenumirea canalului și pentru afișarea ID-ului acestuia. După ce ai parcurs această primă etapă importantă, ești gata să încarci conținut.

Există anumite setări ale contului pe care poți dori să le modifici imediat, precum conectarea la conturile de rețele sociale, setarea nivelurilor de confidențialitate pentru videoclipurile tale și alegerea modului în care primești notificări. În plus, pentru a activa funcții precum miniaturile personalizate, vei dori să-ți confirmi canalul cu Google.

Apoi, vei putea să-ți personalizezi canalul prin imagini personalizate precum pictograma (avatarul vezi exemplul din fotografia atasata mai jos) - poza mica din stinga cu portretul lui Akis) sau bannerul canalului (in fotografia de mai jos este poza jumatate rosie - jumatate neagra pe care scrie Akis Kitchen ...).

Sfaturi pentru incarcarea primului clip:

Ai un nume, ți-ai personalizat pagina canalului și ai finalizat conceptul. Acum este momentul să încarci primul videoclip. Prima impresie contează. Asigură-te că-ți prezinți videoclipul astfel încât să aibă atracție maximă. Nu uita să completezi câmpurile care te-ar putea ajuta să atragi spectatori: titlul, descrierea și miniatura (thumbnailul filmuletului - imaginea care se va vedea la afisarea clipului tau in youtube). Iată câteva principii de bază:

- Încarcă în formatul corespunzător: asigură-te că exporți videoclipul din Editor într-un format care va fi ușor de încărcat pe YouTube.

- Titlurile captivante atrag spectatorii: titlurile videoclipurilor sunt printre primele lucruri pe care le citesc userii

- Convinge vizitatorii (userii) cu o descriere: userii văd primele două propoziții înainte de a da click pentru a urmari continutul videoului tau, deci folosește-le in campul de descriere pentru a le capta atenția.

- Etichetează-ți videoclipurile: selectează etichete (tag-urile) atractive care reprezintă cu acuratețe conținutul videoclipului și al canalului. Atentie! nu folosi tag-uri înșelătoare pentru ca reprezintă o încălcare a regulilor comunității YouTube!

- Personalizează-ți miniaturile (thumbnail-uri) pentru un aspect optim: miniaturile sunt pozele/imaginile care ofera vizitatorilor (userilor) o previzualizare a videoclipului tău. Încearcă să creezi o miniatură personalizată care prezintă un moment interesant și care arată grozav pe desktop și pe dispozitive mobile. Poți să adaugi miniaturi personalizate în cazul în care canalul tău este confirmat.

- Fă modificări de ultim moment: după ce ai încărcat videoclipul, editorul încorporat YouTube îți permite să faci unele ajustări finale capodoperei tale.

- Adaugă un card sau o adnotare pentru a menține interesul: cardurile și adnotările pot să direcționeze publicul către ce-ți dorești să facă: să vizioneze alt videoclip, să consulte pagina de produse sau să se aboneze.

- Fii atent(ă) la Analytics: primele câteva zile după ce încarci un videoclip sunt esențiale pentru succesul acestuia. Poți să folosești YouTube Analytics pentru a evalua succesul videoclipului. Asigură-te că citești comentariile (și că răspunzi la câteva dintre ele, pentru a începe să-ți dezvolți comunitatea).

Reține! Canalele se dezvoltă în ritmuri diferite, dar astfel de îmbunătățiri pot crește șansele de descoperire a videoclipurilor.

Ce faci dupa ce publicul te descopera:

După ce publicul te descoperă, vei dori să te asiguri că revine pe canalul tau. Pentru asta va trebui sa adopti cateva strategii pentru a menține canalul la zi și a-ți asigura loialitatea fanilor.

- Trece în calendar: adoptă un program de încărcare, astfel încât fanii să știe când pot să găsească materiale noi (exemplu: martea la ora 20:00 si sambata la ora 11.30). Îți recomandăm să îl comunici în trailerul canalului, să îl transmiți prin imaginea canalului sau să îl reamintești spectatorilor în videoclipuri. O astfel de agendă de încărcare aduce consecvență și coerență programării tale.

Sfat: Fa-ti calendarul și notează-ți toate angajamentele pentru următoarele trei luni. Vei vedea astfel de cât timp și de ce resurse dispui pentru a crea videoclipuri. Adoptă apoi o abordare strategică: planifică săptămână de săptămână ce, cum și când vei produce pentru canalul tău, astfel încât să nu te aglomerezi.

- Prezintă-le rapid canalul într-un trailer: la fel ca trailerele de film, trailerele canalelor oferă spectatorilor imagini în avanpremieră despre conținutul pe care îl pot găsi pe canalul tău. Când spectatorii neabonați îți accesează canalul, primul lucru pe care îl vor vedea este trailerul. Oferă-le așadar o idee despre conținutul extraordinar pe care îl ai de oferit.

- Organizează-ți canalul cu playlisturi și secțiuni: ajută-ți publicul să navigheze pe canal și oferă-i o experiență de vizionare personalizată cu playlisturi și secțiuni. Playlisturile permit spectatorilor să urmărească un videoclip după altul, într-o ordine specificată de tine. Secțiunile oferă un mod de a clasifica și a grupa videoclipurile sau playlisturile pe pagina de pornire a canalului.

Nu uita! Pe măsură ce-ți construiești canalul, aceste instrumente și tehnici pot transforma spectatorii în abonați pe termen lung, pot mări durata de vizionare și te pot ajuta să excelezi în calitate de creator pe YouTube.

Sfat: Scrie-ți declarația privind misiunea. Îți recomandăm să adaugi detalii precum caracteristicile publicului, modul în care întrevezi că ar putea arăta canalul peste șase luni sau peste cinci ani.

Parteneri

De ce sa ne alegeti pe noi

Despre noi

Ne-am intilnit la Londra, la un curs de pregatire YouTube! Eram singurii 3 romani prezenti intre zecile de tineri pasionati, veniti sa invete cit mai mult din tainele gestionarii canalelor din cea mai mare platforma de video din lume. Pentru ca avem aceleasi valori: munca facuta cu constiinciozitate, seriozitate si zimbet pe buze, ne-am hotarit sa infiintam BrandTube!

Ce facem

Gestionam canale de youtube. Le ajutam sa-si intareasca brandul si sa monetizeze cat mai bine. Prin ideile noastre, prin cunostintele avansate dobindite si prin tool-urile de partener oficial ceritificat Youtube reusim sa punem suflet in fiecare actiune a noastra. Mizati pe noi si nu va vom insela asteptarile!

Pe cine reprezentam

Electrecord este un brand reprezentativ pentru Romania, care a ales sa lucreze cu noi. Sint zeci de mii de piese muzicale care acum au intrat in laboratoarele noastre pentru a fi oferite apoi publicului! Melodii nemuritoare ce sint ingrijite cu drag si pricepere pentru a straluci multi ani de acum inainte.

Gasca Zurli este un alt partener cu care ne mandrim. Canal cu aproape 100.000 de subscriberi si cu un continut de calitate dedicat celor mici!

Contact

Ne gasiti cel mai usor pe email: office@brandtube.ro

Nu uita! Lucrand impreuna cu noi:

- continutul canalului tau va fi protejat
- iti vom eficientiza monetizarea
- canalul tau va creste organic

Sfaturi pentru un canal mai bun!